1830-ųjų jaunimas

Rezervuoti vizito laiką
Užsakyti geros kokybės skaitmeninį vaizdą
Muziejus Šiaulių „Aušros“ muziejus
Fondas pagrindinis
Eksponato tipas albumino atspaudas
Sritys fotografija, istorija
Pirminės apskaitos numeris ŠAM GEK 141769
Inventorinis numeris ŠAM F–MF 9975
Matmenys aukštis x plotis (fotografija) – 24,4 x 34,5 cm
aukštis x plotis (pasportas) – 39,8 x 49,8 cm
Medžiagos albumino popierius  kartonas 
Atlikimo, pagaminimo technika nespalvotoji fotografija  klijavimas  albumino procesas  sidabro druskų želatinos procesas 
Autentiškumas originalas 
Autorius (-iai)
Sukūrimo data 1899 m. (?)
Sukūrimo vieta Paryžius, Prancūzija
Gamintojas (-jai)
Daugiau informacijos

Aprašymas

Eksponato aprašymas

Merginų portretas kambaryje 1830-ųjų epochos dvasios įkvėptoje pastatyminėje fotografijoje. Viena sėdi ir klausosi (kairėje), kita sėdi prie arfos ir ruošiasi groti (viduryje), trečia sėdi prie klavesino (dešinėje) ir žiūri į partitūrą prieš pradėdama groti. Visos dėvi tai laikotarpio madai būdingus rūbus. Joms virš galvų viduryje kambario kabo prancūzų dailininko Jeano Georges Vibert (Žano Žoržo Viberio; 1840-1902) paveikslas „Napoleono karūnavimo planavimas 1804 m. gruodį“ (originalas saugomas Napoleono muziejuje („Museo Napoleonico“) Havanoje). Kiti du kabantys paveikslai neidentifikuoti.

Fotografijos autorius – Raudondvario grafas Benediktas Henrikas Tiškevičius (Benedykt Henryk Tyszkiewicz, 1852–1935) – žymus kolekcininkas, keliautojas ir fotografas, Paryžiaus fotoklubo narys. Daugiausia kūrė kelionių reportažus ir įvairių epochų ir kultūrų režisuotas siužetines kostiumines kompozicijas ir portretus. Jo kūriniai eksponuoti 1876 m. Pasaulinėje parodoje Filadelfijoje, 1894 m. Visuotinėje krašto parodoje Lvove, 1896 m. ir 1899 m. Berlyno fotografijos parodose, 1901 m. fotografijos parodoje Varšuvos rotušėje, 1902 m. Ūkio parodoje Vilniuje;  publikuoti Paryžiaus fotoklubo leistame leidinyje „Esthétique de la photographie“ (1900), apdovanoti aukso medaliais 1876 m. Pasaulinėje Filadelfijoje ir 1899 m. Berlyno fotografijos parodose.

Ši fotografija yra surežisuoto siužeto, bandant atkurti 1830-ųjų epochos laikotarpio aprangą, interjerą. 1830-ųjų epochos arba mados stilius, XX a. 3-4 deš. išryškėjo Romantizmo epochos tendencijos tokios, kaip stipri emocija, estetika. Tapo populiarūs istorinės aprangos bruožai: rauktos apykaklės ar rankovės, paremtos ankstesnių laikotarpių pavyzdžiais. Moterų aprangoje tuo metu buvo madingi ilgi ir platūs kūginiai sijonai, siauras žemas liemuo, kasdieninėms suknelėms buvo būdingos didelės pūstos visą ranką dengiančios rankovės (dar vadintos „avies kojų“ tipo rankovėmis).Vyrų apranga siekta sukurti idealiu tuo metu laikytą siluetą su plačiais pečiais, suformuoti siaurą, stipriai suveržtą liemenį. Nešioti frakai, apsiaustai, cilindrai.

Fotografija priklijuota ant kartoninio pasporto. Priekinėje pasporto dalyje paties grafo raudonu ir juodu rašalu daryti prancūziški įrašai.

Kiti pavadinimai

Pagrindinis pavadinimas

Pavadinimas Kalba Tipas Data  
1830-ųjų jaunimas apibūdinančio pobūdžio daugiau informacijos...

Papildomi pavadinimai

Pavadinimas Kalba Tipas Data  
"Jeunes 1830". prancūzų kalba  suteiktas autoriaus daugiau informacijos...

Istorijos, kultūros, dailės informacija

Tema istorija, gamta

Informacija apie aprašą

Duomenis pateikė Andrius Skuolis

Susiję eksponatai

Klaida..

Eksponato autorinės turtinės teisės